DVL Frederikssund > Ture og arrangementer. > Marts

Marts

TIRSDAGSTRAVEREN
Kom med og se Frederikssund og omegn fra forskellige sider. Nogle dage tager vi ud af ”byen”, så er der brug for rejsekortet, men det bliver oplyst 1 til 2 uger før arrangementet. Vi mødes på Frederikssund Station v/skulpturen/ventesalen hver tirsdag kl. 10.00 og går til ca. 12.00. Medbring: Drikkevarer/frugt til en kort pause, samt godt humør. Turene varierer: ca. 6-7 km. Leder: Pia Omdal – Mobil 5042 2492.

Søndag 4/3: Amager Strand, stier og lidt Amagerfælled

På vej til vandet får vi lige en fornemmelse af alt det byggeri, som har gjort en kæmpe forskel for området. Så går vi hele vejen langs vandet, passerer lystbådehavnen og når frem til Den Blå Planet. Herfra går turen ad stisystemer langs lufthavnen, Kastrup, Tårnby til Ørestad. Vi fortsætter til Amager Fælled, hvor vi ad små stier når frem til Bella Center og turen slutter.
Tur: Ca. 15 km. Fra: Lergravsparken Station kl. 10.15 (S-tog fra Frederikssund Sation kl. 09.00 til Vanløse Station og herfra med Metro til startstedet). Til: Bella Center Station kl. ca. kl. 15.15. Leder: Ruth Heinel, tlf. 2494 5238 og Hanne Mogensen, tlf. 2989 9317.

Lørdag 17/3: Skibbys 2 parker
Først går vi til Nordmandsmosen og ser bl.a. hvor der skal plantes en ny skov. Vi fortsætter ad småveje til Bymidten og videre sydpå til Lindegårdsparken med bakker og flot udsigt.
Tur: 9 km. Fra: Frederikssund Station med bus 230R kl. 12.16. Tilslutning: Ved busstoppestedet - Bymidten (v/ Apoteket) kl.12.55. Vi slutter ikke samme sted, men let at gå til P-pladsen herfra. Til: Frederikssund Station kl. 17.12. Leder: Hanne Ladefoged tlf. 2125 9789 og Pia Omdal.

Søndag 25/3: Maritime vandringer - Stafet rundt langs Nordsjællands kyster tur nr. 2 - Jyllinge/Frederikssund.
Ad kystnære stier langs Roskilde Fjord i det gryende forår.
Tur: ca. 14 km. Fra: Frederikssund Station med S-toget kl 10.00.
Skift på Ølstykke Station til bus 600S mod Roskilde kl. 10.08.
Ankomst: Jyllingecentret kl. 10.20, Turen starter her kl. 10.30.